تعبیر خواب ب

تعبیر خواب حرف ب

برنج

محمدبن سیرین گوید:

برنج دیدن در خواب، مالی است که به رنج حاصل شود، به قدر آن که دیده بود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند برنج پخته همی خورد، دلیل که حاجت او روا شود و خیر و نیکی بدو رسد. اگر بیند برنج با گوشت پخته همی خورد، بهتر و نیکو بود و برنج با شیر خوردن به غایت نیکو است. اگر بیند برنج با دوغ پخته همی خورد، دلیل بر اندوه کند. حضرت

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن برنج در خواب بر سه وجه است.

اول: مال،

دوم: حاجت،

سوم: خیر و منفعت که بدو رسد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

 برنج از غلاتی است که با زحمت و تلاش و کوشش بسیار فراهم می شود و دیدن برنج در خواب مالی است که با تلاش و زحمت و رنج و تعب به دست می آید. اگر بیننده خواب شالیکار باشد خواب او تجسمی است از اندیشه شغلی و با خواب افراد دیگر تفاوت دارد که تشخیص آن با معبر خردمند است ولی اگر بیننده شالیکار نباشد مال و توش و دارایی تعبیر می شود. برنج پخته یا دمی و کته و پلو حاجتی است که روا می شود و به بیننده خیر و نیکی می رسد. اگر بیننده خواب ببیند که برنج پخته به دیگری می دهد از جانب او خیر و نیکی به دیگری می رسد به همان اندازه که برنج پخته داده می شود. دیدن برنج پخته خوب است به خصوص اگر با شیر همراه باشد تنعم و رفاه و خرمی است در زندگی آینده بیننده خواب. دیدن برنج خوردن همراه دوغ غم و اندوه است. خوردن برنج خام تعجیل در بهره گیری از نعمتی است که حق و سهم شماست اما شتاب نشان می دهید که البته درست نیست. اگر دیدید که برنج می فروشید دیگران را در رفاه و آسایشی که دارید شریک می کنید و چنانچه دیدید که برنج می خرید در خرمی و نشاط دیگری شریک و متنعم می شوید.

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن ماش برنج ونخود وحبوبات دیگر ملال بود

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

تعبیر برنج در خواب بر سه وجه است

۱٫٫مال

۲٫حاجت

۳٫خیر و منفعت به او می رسد

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن دانه های برنج در خواب ، برای تجار نشانة معاملاتی سود آور است ، برای کشاورزان نشانة‌ محصولات فراوان است .

۲ـ خوردن برنج در خواب ، نشانة رضایت از آسایش و شادمانی خانوادگی است .

۳ـ اگر خواب ببینید دانه های برنج با شن و خاک مخلوط گشته است ، نشانة آن است که به بیماری مبتلا خواهید شد . و از دوستان خود جدا خواهید ماند .

۴ـ اگر دختری خواب ببیند برنج می پزد ، نشانة آن است که به زودی وظایف جدیدی به عهده خواهد گرفت ، و از این طریق ثروتی گرد خواهد آورد .

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول خوردن برنج ببینید، دلالت بر انجام کارهاى خیر دارد

برلیان

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن برلیان در خواب ، نشانة آن است که برای رسیدن به بزرگترین هدف خود با مانع و نومیدی روبرو خواهید شد .

۲ـ دیدن برلیان شکسته در خواب ، علامت آن است که فردی مورد اعتماد به شما بی وفایی می کند .

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید کسى به شما برلیان هدیه داد، بیانگر داشتن اوضاع مناسب است. اگر خواب ببینید که برلیانى را گم کرده‏اید، نشانه‏ى جدایى از یکى از دوستانتان است.

بر گستوان

محمد بن سیرین گوید:

درخواب استوار و محکم کاری است. اگربیند بر اسبی یا برگستوان نشسته بود، دلیل که کار وی محکم و استوار گردد و بر دشمن ظفر یابد و خصم را قهر کند.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند اسب وی با برگستوان درمیدان رزم می دوید، دلیل که کار برمراد و بخت و دولت او مساعد گردد. اگر بیند بر گستوان از اسب او درافتاد یا ضایع گردید، دلیل که نامرادی یابد و در دست خصمان مغلوب شود.

برگ درخت

محمد بن سیرین گوید:

درخواب دیدن برگ درخت بر درخت، خلق و خوی بیننده خواب بود، خاصه به هنگام وی. اگر بیند برگ سبز ار درخت فرا گرفت یا کسی بدو داد، دلیل که بیننده خواب را خلق و خوی خوش است و نیکو

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند از درخت برگ تازه فرا گرفت، دلیل که او را به قدر آن درم حاصل شود.

جابر مغربی گوید:

برگ درختان میوه شیرین، دلیل است بر خلق نیکو و برگ درختان میوه ترش، دلیل بر خلق بد است. درختانی که بار نیاورند، دلیل بر درم و دینار است، معبران گفته اند: برگ درختانی که میوه دارند، دلیل بر درم و دینار کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

 برگ شرف است و آبرو و اخلاق و نحوه سلوک اجتماعی. برگ زینت درخت است و اخلاق خوب نیز زینت انسان. اگر دیدید درختی یا درختانی سرسبز و خرم دارید که برگ و بر فراوان دارند نزد مردم معزز و محترم خواهید شد و به آبرومندی در جامعه شناخته می شوید.
اگر دیدید که در باغی برگ جمع می کنید نشان آنست که در تحصیل شرافت کوشش فراوان می کنید. جمع آوری برگ خشک تلاش بیهوده است. هم تلاش برای جمع مال هم کوشش در جهت تحصیل آبرو.

لوک اویتنهاو می گوید :

برگ

سبز : خوشبختی

خشک : غم

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن برگ‏هاى تازه و سبز در خواب، بیانگر رسیدن به اهدافتان است. اگر در خواب ببینید که برگ درختان مى‏ریزد. بیانگر ضرر مالى است.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن برگ در خواب ، علامت پیشرفت قابل ملاحظه ای در زندگی است .

۲ـ دیدن برگهای خشک در خواب ، نشانةآن است که احساسات شوم و نومیدانه ، شما را در بر خواهد گرفت .

۳ـ اگر دختری خواب برگهای خشک ببیند ، علامت آن است که در مسیر زندگی بی یار و تنها خواهد ماند . گاهی اوقات چنین خوابی به معنای مرگ دلالت دارد .

۴ـ اگر دختری خواب برگهای سبز و تازه ببیند ، علامت آن است که ثروتمند خواهد شد و با مردی متمول ازدواج خواهد کرد .

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب ریزش برگها : یک بیماری خطرناک

یک تاج ازشاخ و برگ : احترام و خوشبختی

برگ درخت انجیر : مردم به شما حسودی می کنند .

برگ می پزید : پول

برگ پخته می خورید : نفاق در خانواده .

شاخ و برگهای سبز : زندگی برای شما سلامتی و خوشی درپیش دارد .

برگهای خشک : ۱- بیماری و ناکامی ۲- افراد بدجنس شما را تهدید می کنند .

برگ مو : شما به خشم می آئید .

برگهای زرد شده : شادی

یک درخت پربرگ : واقعه مهمی رخ خواهد داد که بسیار به نفع شما خواهد بود.

برگهای سبز می چیند : پول

گلها درمیان برگها : دو نفر با یکدیگر بسیار خوشبخت هستند .

برگهای پلاسیده : اراده شما در تصمیم گرفتن بسیار محکم است .

برگ می خورید : مشاجره

برگ ریزان پائیز : یک ناکامی در عشق

باد برگ درختان را می اندازد : یک زندگی خانوادگی نه زیاد شاد .

برگهای بسیار روی زمین : مشاجره با دوستان

برگهای شاخه ای که میوه ندارد : یک ازدواج خوشبخت

برگها زمین حیاط شما را پوشانده اند : به دلیل پشتکارتان درکار پاداش خوبی خواهید داشت

برکه

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن برکه‏اى با آب تمیز، بیانگر آشنایى با اشخاص جدید است. اگر آب برکه کثیف و گل آلود باشد، نشانه‏ى آشنایى با افراد حیله‏گر است. اگر در خواب برکه‏اى پر از ماهى دیدید، بیانگر پیشرفت در امور مالى است اما اگر ماهى‏ها مرده باشند، یعنى دچار زیان و ضرر مى‏شوید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر دختری خواب ببیند در برکه ای تن می شوید ، دلالت بر آن دارد که جذابیتهای زنانه اش برای او قدر و منزلتی فراهم ساخت .

برکنار

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که از مقام خود برکنار شده‏اید، به این معنى است که به مقام بالاترى خواهید رسید.

برق انداختن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب ببینید که چیزی را با واکس برق می اندازید : ظاهر نقشه های شما هیچکس را گول نمی زد .

کف اطاقها را برق می اندازید : خودخواهی

درهای خانه را برق می اندازید :تنگ نظری شما باعث رنج شما خواهد شد .

اثاثیه منزل را برق می اندازید : اوقات سخت در پیش دارید

برق

محمدبن سیرین گوید:

برق در خواب خزانه دار پادشاه است و بعضی از معبران گفته اند: برق، وعده کردن پادشاه است به بدی و مرد طماع را به طمع وی. اگر بیند برق را از هوا یا از ابر برگرفت، دلیل که کاری کند که در ان خیر بود. اگر بیند برق همی درخشید، دلیل که در آن سال نعمت فراخ بود، خاصه که با برق باد آهسته است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

که برق درخواب بر پنج وجه است.

اول: خزانه دار پادشاه.

دوم: وعده بد.

سوم: تندى و سرزنش کردن(خیر).

چهارم: رحمت.

پنجم: راه راست.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

برق متداعی دو چیز است، یکی برق به معنای الکتریسیته و دیگری برق جسته از ابر آسمان. برق به معنای الکتریسیته در خواب قابل رویت نیست اما از نظر خواب شناسی می تواند سمبل یا جایگزین قدرتی مافوق تصور قدرتمند و نیرومند باشد که هم به آن محتاجیم و هم از آن می ترسیم. هم مهربان و یاری دهنده است و هم کشنده و سهمگین. هر کس در زندگی خودش از چیزی بیشتر می ترسد. در این که همه ما می ترسیم تردید نیست ولی چیزهائی که ما را می ترسانند متفاوتند. کسانی هستند که می ترسند و نمی دانند از چه می ترسند. همیشه نگران و مشوشند. عده ای از بیماری می ترسند کسانی هستند که از فقر بیمناکند. خانم ها عموما از پیری وحشت دارند. همه این ترس ها چه شناخته چه ناشناخته ممکن است در خواب به صورت برق مجسم شود. برقی که در عین روشنی بخشی و گرما دهندگی قاطع ریشه حیات انسان نیز هست و به ناگاه جان می گیرد و حیات را متوقف می کند. با این تعریف باید دید که در خواب چگونه با الکتریسیته بر خورد کرده اید. اگر دیدید که جائی را روشن کرد و شما در قسمت روشنائی هستید می توانید سراغ تعبیر آن را بگیرید. اگر دیدید برق خانه قطع شده و شما در تکاپوی مرمت فیوز هستید خوب است و خواب شما می گوید که وجودی موثر و مفید دارید و در آینده نزدیک در همان محدوده که خواب دیده اید نقشی مهم خواهید داشت. روی هم رفته دیدن برق نیکو است مخصوصا از جهت تامین روشنائی. اما برق به معنای برقی که در اثر برخورد ابرهای باردار در آسمان پدید می آید، معبران کهن نوشته اند که برق آسمان خزانه دار یا عامل پادشاه است که این تعبیر در زندگی امروز ما هیچ الگوئی پیدا نمی کند. اما برق یکی از آیات الهی است و وجودش عظمت خالق و دستگاه خلقت و حقارت ما را در مقام قیاس نشان می دهد. مشاهده برق آسمان خوب است بخصوص اگر همه جا تاریک باشد و ناگهان برق بدرخشد این می تواند درخشش آینده و نور امید باشد و گویای خیر و برکت و طلوع چیزی در زندگی که هم بزرگ است و هم غیر منتظره. برق زدگی در خواب خوب نیست چه بیننده خواب، خویشتن را دچار صاعقه زدگی ببیند و چه دیگری را. درخشش برق از دور دست ها و بخصوص در تاریکی غلیظ بسیار نیکو است. مشاهده درخشش برق اگر همراه با رعد باشد حادثه خوبی است که با بیم آمیخته است

برف

محمد بن سیرین گوید:

برف به خواب دیدن، غم و اندوه و عذاب است، مگر اندکی دیده بود. اگر در زمستان برف بیند، یا به جایگاهی که پیوسته در انجا برف است، دلیل که اهل آن موضع را غم و اندوه رسد.

جابرمغربی گوید:

دیدن برف به خواب لشگر هزیمتی است، خاصه با برف که با برف بیند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن برف به خواب بر شش وجه است.

اول: رزق وروزی،

دوم: زندگانی،

سوم: مال بسیار و ارزانی نرخها،

چهارم: لشگر بسیار،

پنجم: بیماری،

ششم: غم و اندوه.

اگر بیند در تابستان برف جمع می کرد، دلیل که مال بسیار و حلال جمع کند.

اگر به زمستان جمع می کرد، دلیل که به عیش خوش گذراند و منفعت بسیار یابد.

ابراهیم کرمانی گوید:

برف به خواب دیدن در سردسیر، دلیل بر خیر و نیکی کند و در گرمسیر، دلیل بر غم و اندوه و قحط است. اگر بیند برف به وقت خود می خورد، بهتر از آن است که بی وقت بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

برف در خواب غم و اندوه است. روزهایی که برف می بارد هوا گرفته ابر و مه غلیظ آسمان را پوشانده آمد و رفت و معاشرت کم می شود و بیشتر مردم اگر سر کار نباشند وقت خود را در خانه و در کنار آتش می گذرانند. در این حالت انسان غمگین می شود. همین حالت در خواب هست با این تفاوت که غمگین هست و آنگاه خواب برف می بیند زمینه غم در روح و ضمیر او وجود دارد و با این زمینه چون می خوابد برف در خواب می بیند. عموم معبران برف را غم و اندوه و کسالت تعبیر کرده اند و فقط این می ماند که برف را چگونه و کجا ببینیم. اگر در خواب ببینید جایی برف می بارد که آنجا را نمی شناسید ابن سیرین نوشته برای صاحب آن جا و مکان غمی می رسد ولی این خواب گویای بیم از غم و اندوهی است که نمی دانید عامل آن چیست. اما هست و در روزهای آینده نیز با شما همراه خواهد بود. اگر ببیند که در تابستان برف جمع می کند بیان کننده یک غنیمت است و غنیمت چیزی است که رایگان و بی زحمت به دست شما برسد. این خواب به بیننده می گوید که سودی از جایی نصیب او می شود که انتظارش را ندارد و اگر در زمستان دیدید که برف پارو می کند و برف را دور می ریزد کسالت و غم و اندوه را از خود می زداید. بیرون بردن برف از خانه نیز دور کردن غم خانوادگی است. از کرمانی نقل است که برف در سردسیر خیر و برکت است و در گرمسیر غم و اندوه.

برس

هانس کورت مى‏گوید:

مشاهده‏ى برس در خواى، دلالت بر بدشانسى و بدبیارى دارد. اگر در خواب برس لباس دیدید، یعنى کارهاى مشکل پیش رو دارید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن برس در خواب ، نشانة بدبخت شدن در اثر نابسامانی کارهاست .

۲ـ دیدن برس کهنه و خراب ، علامت بیماری است .

۳ـ دیدن برس لباس در خواب ، نشانة وظیفة سنگینی است که در آینده بر دوش شما خواهد افتاد .

۴ـ اگر خواب ببینید لباسهای خود را برس می زنید ، نشانة آن است که بزودی در مقابل کار دشواری که انجام می دهید ، پولی دریافت خواهید کرد .

۵ـ دیدن برسهای گوناگون در خواب ، نشانة انجام دادن خطاست .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب برس : بر تعداد مشکلات اضافه می شود .

یک برس کهنه : ناکامی

از یک برس استفاده می کنید : آرزوی اصلی شما برآورده می شود .

یک برس نو می خرید : یک دوره عالی شروع میشود.

یک مغازه برس فروشی : بیماری

یک برس ساز : گیج خواهید شد .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: